«Ақмола облысы білім басқармасының Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімінің жанындағы Көкшетау қаласының Ю.А.Гагарин атындағы балабақшасы» МКҚК
ГККП «Детский сад имени Ю.А.Гагарина города Кокшетау при отделе образования по городу Кокшетау управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Артикуляциялық гимнастика не үшін қажет?»

Сөйлеу дыбыстары артикуляциялық органдардың қозғалыстарының күрделі кешені - кинем нәтижесінде пайда болады. Белгілі бір кинеманың дамуы оның болмауына байланысты айтылмайтын сөйлеу дыбыстарын игеруге мүмкіндік береді. Артикуляциялық аппарат мүшелерінің күші, жақсы қозғалғыштығы және сараланған жұмысы арқасында біз әртүрлі дыбыстарды оқшауланған және сөйлеу ағымында дұрыс айтамыз. Осылайша, сөйлеу дыбыстарын айту-бұл күрделі моторика. 
Бала кезінен бастап бала көптеген артикуляциялық-мимикалық қозғалыстарды тілмен, ернімен, жақпен жасайды, бұл қозғалыстарды диффузиялық дыбыстармен (күңкілдеу, күңкілдеу) сүйемелдейді. Мұндай қозғалыстар баланың сөйлеуін дамытудың алғашқы кезеңі болып табылады; олар табиғи жағдайда сөйлеу органдарының гимнастикасының рөлін атқарады. Бұл қозғалыстардың дәлдігі, күші мен саралануы балада біртіндеп дамиды. 
Нақты артикуляция үшін күшті, серпімді және қозғалмалы сөйлеу мүшелері қажет - тіл, ерін, таңдай. Артикуляция көптеген бұлшықеттердің жұмысымен байланысты, соның ішінде: шайнау, жұту, бет әлпеті. Дауыс түзілу процесі тыныс алу органдарының қатысуымен жүреді (көмей, трахея, бронхтар, өкпе, диафрагма, қабырға аралық бұлшықеттер). Осылайша, арнайы логопедиялық гимнастика туралы айтатын болсақ, бет, ауыз қуысы, иық белдеуі, кеуде қуысының көптеген мүшелері мен бұлшықеттерінің жаттығуларын есте ұстаған жөн. 
Артикуляциялық гимнастика сөйлеу дыбыстарын - фонемаларды қалыптастырудың және кез - келген этиология мен патогенездің дыбыстық айтылуының бұзылуын түзетудің негізі болып табылады; оған артикуляциялық аппарат мүшелерінің қозғалғыштығын жаттықтыруға арналған жаттығулар, еріннің, тілдің, жұмсақ таңдайдың белгілі бір позицияларын жаттықтыру, барлық дыбыстарды да, сол немесе басқа топтың әр дыбысын да дұрыс айту үшін қажет. 
Артикуляциялық гимнастиканың мақсаты-дыбыстарды дұрыс айту үшін қажетті артикуляциялық аппарат мүшелерінің толыққанды қозғалыстары мен белгілі бір позицияларын әзірлеу. 
Артикуляциялық гимнастика жаттығуларын жүргізу бойынша ұсыныстар
1. Артикуляциялық гимнастика балаларда қалыптасқан дағдыларды нығайту үшін күнделікті жүргізілуі керек. Күніне 3-4 рет 3-5 минут жаттығу жасаған дұрыс. Балаларға бір уақытта 2-3 жаттығудан артық ұсынбау керек. 
2. Әр жаттығу 5-7 рет орындалады. 
3. Статикалық жаттығулар 10-15 секундта орындалады (артикуляциялық позаны бір қалыпта ұстау). 
4. Артикуляциялық гимнастикаға арналған жаттығуларды таңдағанда, белгілі бір дәйектілікті сақтау керек, қарапайым жаттығулардан күрделіге өту керек. Оларды эмоционалды, ойын түрінде өткізген дұрыс. 
5. Орындалған екі-үш жаттығудың тек біреуі ғана жаңа болуы мүмкін, екіншісі және үшіншісі қайталау және бекіту үшін беріледі. Егер бала қандай да бір жаттығуды жеткілікті түрде орындамаса, жаңа жаттығулар енгізбеуіңіз керек, ескі материалды қолданған дұрыс. Оны бекіту үшін сіз жаңа ойын әдістерін ойлап таба аласыз. 
6. Артикуляциялық гимнастика отыру арқылы орындалады, өйткені бұл жағдайда баланың арқасы түзу, денесі шиеленіспейді, қолдары мен аяқтары тыныш күйде болады. 
7. Жаттығудың дұрыстығын өз бетінше бақылау үшін бала ересек адамның бетін, сондай-ақ оның бетін жақсы көруі керек. Сондықтан артикуляциялық гимнастика кезінде бала мен ересек адам қабырға айнасының алдында болуы керек. Сондай-ақ, бала кішкентай қол айнасын қолдана алады (шамамен 9х12 см), бірақ содан кейін ересек адам балаға қарама-қарсы тұруы керек. 
8. Гимнастиканы ерін жаттығуларынан бастаған дұрыс. 

Артикуляциялық гимнастиканы өткізуді ұйымдастыру
1. Ересек адам ойын техникасын қолдана отырып, алдағы жаттығу туралы айтады.
2. Ересек адам жаттығудың орындалуын көрсетеді.
3. Жаттығуды бала жасайды, ал ересек адам оның орындалуын бақылайды. 
Артикуляциялық гимнастиканы жүргізетін ересек адам баланың орындайтын қозғалыстарының сапасын бақылауы керек: қозғалыс дәлдігі, тегістігі, орындалу қарқыны, тұрақтылығы, бір қозғалыстан екіншісіне ауысуы. Сондай-ақ, артикуляцияның әрбір мүшесінің қозғалысы беттің оң және сол жағына қатысты симметриялы түрде орындалуын қамтамасыз ету маңызды. Әйтпесе, артикуляциялық гимнастика мақсатына жете алмайды. 
4. Егер бала қандай да бір қозғалыс жасай алмаса, оған көмектесіңіз (шпательмен, шай қасық қаламмен немесе жай саусақпен). 
5. Балаға тілдің дұрыс орналасуын табу үшін, мысалы, жоғарғы ерінді жалау, оны джеммен, шоколадпен немесе сіздің балаңыз жақсы көретін нәрсемен жайыңыз. Жаттығуларды шығармашылықпен орындау. 
Біріншіден, балалар жаттығуларды орындаған кезде артикуляциялық аппарат мүшелерінің қозғалысының қарқындылығы байқалады. Бірте-бірте кернеу жоғалады, қозғалыстар жайбарақат болады және сонымен бірге үйлестіріледі.
Артикуляциялық моториканы дамытуға арналған жаттығулар жүйесі статикалық жаттығуларды да, сөйлеу қимылдарын динамикалық үйлестіруді дамытуға бағытталған жаттығуларды да қамтуы керек. 
Жаттығуды бастамас бұрын артикуляциялық гимнастика бойынша ұсыныстарды оқып шығыңыз.

Жаңартылған күні: 06.02.2023 09:29
Құрылған күні: 06.02.2023 09:34

Текст