«Ақмола облысы білім басқармасының Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімінің жанындағы Көкшетау қаласының Ю.А.Гагарин атындағы балабақшасы» МКҚК
ГККП «Детский сад имени Ю.А.Гагарина города Кокшетау при отделе образования по городу Кокшетау управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балаларда жарты шарларының өзара байланысын қалай және не үшін дамыту

Балаларда аралық сфераны өзара әрекеттесуді қалай және неге дамыту керек.

                                                      Психологпен сөйлесу
Баланың мектептегі үлгерімі және оның болашақтағы сәтті өмірі аралық сфера өзара әрекеттесудің дамуына байланысты. Көбінесе жарты шардың біреуінің әлсіз дамуы жазуды және оқуды үйренудегі қиындықтардың себебі болады.

Аралық сфера өзара әрекеттесуі-бұл екі жарты шар жұмыс істейтін біртұтас жүйе. Сонымен қатар, олардың әрқайсысы өз функцияларын орындайды. Психиканың қалыпты жұмысы үшін жарты шарлардың өзара әрекеттесуі қажет.

 

Оң жаққа  жауапты

 

Сол жақ жауапты

воображение; қиял;

креативтілік және шығармашылық;

эмоционалды диапазон;

 дененің сол жағы;

 кеңістіктегі бағдар;

 адами түйсік;

 музыкалық қабілеттері;

ақпаратты түсіну;

дауыстап айтылуы.

ауызша ақпаратты игеру;

дененің оң жақ бөлігінің қозғалысы;

жады;

талдай білу;

логика;

 сөз;

нақты ғылымдарға қабілеттілік.

 

 

Олардың өзара әрекеттесуі баланың эмоционалды тұрақтылығын, қозғалыстарды үйлестіруді, ақпаратты қабылдау мен өңдеудің сапасын қамтамасыз етеді.

Балалардағы аралық сфера өзара әрекеттесудің әлсіз даму себептері.

Кейде кейбір балаларда байланыстың нашар дамуы ананың ауруына немесе жүктілік кезіндегі стресске байланысты болады. Мұның себептері неврологиялық бұзылулар, ми құрылымының ерекшеліктері немесе корпус каллосумы патологиясы болуы мүмкін. Алайда, көбінесе өзара әрекеттесуге  баланың өміріндегі жаттығулар мен іс-әрекеттердің дамымауы әсер етеді.

Алғашқы күндерден бастап баланы жан-жақты дамытуы қажет.

Аралық сфера өзара әрекеттесудің қалыптаспау белгілері.

 

Байланыс деректері 12-15 жасқа дейінгі балаларда жасалады. Олардың дамуы кезең-кезеңмен жүреді. Нейропсихологтар өзара әрекеттесуді қалыптастырудың ең маңызды жасы 3-тен 8 жасқа дейінгі кезеңді қарастырады, өйткені бұл уақытта есту, көру, кинетикалық қабылдау, сондай-ақ дыбыстық мағынаны ажырату және тағы басқалар жатады.

Ата-аналар баланың осындай белгілері бар-жоғын ойлауы керек:

есі нашар;

агрессия;

сөйлеудің бұзылуы (шатасып, анық емес сөлейді);

құрдастарымен қарым-қатынастағы қиындықтар;

айна бейнесімен хат;

сурет бойынша сипаттаудағы қиындықтар;

мәтінді қайта жазудағы немесе диктантпен жазудағы қиындықтар.

Кез-келген әрекеттің алдында "тежеу" және еңбектеу кезеңін өткізіп алу нәрестелердегі бұзушылық болып  саналады

 

 

Балаларда аралық сфераны өзара әрекеттесуді қалай және неге дамыту кере?

Аралық сфера байланыстарды дамыту үшін олар оң және сол жақ жарты шарларды қамтитын ойындар мен жаттығуларға жүгінеді. «Ми гимнастикасы» деп аталатын күніне кем дегенде бірнеше минут орындалуы керек. Бұл балаларға да, ересектерге де пайдалы болады.

Өзара әрекеттесу оң әсер етеді:

кинезиологиялық жаттығулар;

өзін-өзі уқалау;

дидактикалық тапсырмалар;                       

тыныс алу жаттығулары;

классикалық музыканы тыңдау;

шығармашылық тапсырмалар;

саусақ гимнастикасы;

логоырғағы.

Балалардағы екі жарты шардың өзара әрекеттесуі неғұрлым дамыған болса, оған жаңа нәрселерді үйрену, адамдармен қарым-қатынас орнату және спорттық  биіктерге жету оңайырақ болады.

Жаңартылған күні: 16.02.2021 11:17
Құрылған күні: 22.02.2021 13:41

Текст