Баламен өлең жаттаудың тиімді жолдары бойынша
ата-аналарға ұсыныс
Өлеңдерді жаттау баланың есте сақтау қабілетін дамытады, сөздік қорын байытады, сөйлеу мәдениетін арттырады. Туғаннан бастап балаға ырғақты өлеңдер, санамақтар, жаңылтпаштар мен рифмаларды қайталау ұсынылады. Бұл жағдайда баланың есте сақтауы ешқандай күш жұмсамай дамиды. Өлеңдерді таңдаған кезде жасына сәйкес болуы маңызды.
Балалармен өлең үйренуге көмектесетін әртүрлі әдістер бар. Алдымен ересек адам өлеңмен танысады (ішінен оқып, қайталайды). Содан кейін сіз балаға өлеңді бірнеше рет оқып шығуыңыз керек (2-ден 3-ке дейін). Сөйлеудің дұрыстығын, анықтығын бақылау керек, сөздерге дұрыс екпін қою керек. Баяу оқыңыз. Ересек адам-бала үшін үлгі. Мәнерлеп оқылуына бірден назар аударыңыз: ырғақтытың өзгеруі, дауыс күші, үзілістерді сақтау.
. Баламен бір күнде екі жолдан артық оқуға болмайды. Бұл жағдайда балаға сіздің артыңызда қайталау оңай болады және ол ақпараттық күйзелісті сезінбейді.
Мәтінде балаға түсініксіз тіркестер немесе сөздер бар-жоғын білу керек. Оны байқау қиын емес: қайталау кезінде бала түсініксіз сөзді шатастырады немесе оған түсініксіз тіркес бар жолды қайталаудан бас тартады. Бұл жағдайда балаға бұл сөздің немесе тіркестің нені білдіретінін түсіндіру керек.
Барлық түсініксіз сөздер түсіндірілгенде, есте сақтау процесі басталады. Алдымен өлеңнің бірінші жолы қайталанады. Бала бұл жолды еш ойланбастан айта бастағанға дейін, екінші жолды бастауға болмайды. Бір жол есте сақталған кезде, екінші жолды үйренуге болады. Екінші жол оңай және еш кедергісіз қайталанғанда, біз екі жолды қосамыз. Енді біз бірден екі жолды айтамыз, бала осы екі жолды өзі айта бастағанға дейін.
Әрі қарай, сіз үшінші және т.б. бастай аласыз. Осылайша, бала бүкіл мәтінді есте сақтап, біле алады. Бала өлеңді есте сақтаған кезде, оны мүмкіндігінше жиі дауыстап айтуға тырысу керек. Өлеңді жеткілікті жақсы есте сақтамаса да, баланы әрдайым жігерлендіріп, мадақтау керек. Бұл балаға сенімділік береді.
Өлеңдерді ойнап отырып жаттаңыз, сонда балаңыз поэзияны сүйіп өседі.