Егер бала мектепке келген кезде ауызша сөйлеу қабілеті жақсы дамыған болса, оған жазбаша да оңай беріледі: оқу және жазу. Бірақ көбінесе 1-сыныпқа түсетін қазіргі балаларда сөйлеу дамуында айқын емес бұзылулар байқалады, олар тек маманға байқалады. Болашақта бұл бұзушылықтар оқу мен жазуда нақты қателіктерге әкеледі. Оларды тек логопед-сөйлеу бұзылыстарын түзету жөніндегі маман (ауызша және жазбаша) жоя алады. Құрметті ата-аналар, бала 1-сыныпқа түскенге дейін кем дегенде бір жыл бұрын сіз келесі тармақтарға назар аударуыңыз керек:
1. Сіздің балаңыз барлық дыбыстарды дұрыс айта ма?
2. Ол ұқсас есту дыбыстарын ажырата ала ма?
3. Ол сөздерді дыбыстық талдаудың қарапайым дағдыларына ие ме?
4. Оның сөздік қоры қаншалықты бай?
5. Ол сөйлеуде грамматикалық қателіктер жібере ме?
6. Біртұтас сөйлеуді жақсы біледі ме?
Неліктен ұқсас есту дыбыстарын ажырата білу өте маңызды? Баланың барлық дыбыстарды қалыпты түрде айтуы жеткіліксіз бе? Егер біз дисграфиктердің қателіктерін талдайтын болсақ, онда олар баланың сөздерді құрайтын дыбыстарды дұрыс талдай алмауынан туындайды деген қорытынды жасауға болады. Мұндай баланың фонематикалық есту қабілеті нашар дамыған. Оқушы әріптерден буындар жасай алмайды, бірақ буындардан сөздер жасай алмайды. Ол оқығанда әр сөздің мағынасын түсіну қиынға соғады-өйткені ол сөзді соңына дейін оқығанда, басы ұмытылады. Ұқсас дыбыстар көбінесе мектеп жасына дейінгі балаға бірдей көрінеді: D және T, Z және C, P және B. егер сіз оларды ажырату үшін арнайы жұмыс жасамасаңыз, мектепте қателіктер сөзсіз болады: "ешкі" орнына "өрім", "егеуқұйрық" орнына "шатыр", "алқаптың лалагүлі" орнына "ландыс"деп жазылады. Анам баласын мектепке дейін қалай тексереді? Ұқсас дыбыстары бар суреттерді таңдаңыз (оларды интернеттен тауып, балаға компьютер экранынан көрсетуге болады). Қыз - нүкте күйе-Саша егеуқұйрық-шатыр бөшке-бүйрек слайд - қыртыс Сайка-қоян шұңқыр-қасық-мүйіз ешкі-өрім жарылыс – Щелка түс-жарық және т. б. Анам суреттерді шақыруы керек, ал бала үнсіз саусақпен көрсетуі керек. Суреттер қатаң түрде сингулярлы, номинативті, әр түрлі ретпен аталады. Нәтижені бағалау үшін баланың мінез-құлқын мұқият қадағалаңыз: ол бірден қажетті суретті табады ма, әлде дұрыс суретті табу қиынға соғады ма; анасының ерніне қарайды; ол үшін әр сөзді қайталау қажет пе? Егер нәресте дыбыстарды жақсы ажыратса, ол барлық суреттерді сенімді және дұрыс көрсетеді. Фонематикалық есту қабілетін мұндай тексеруді 3 жастан бастап жүргізуге болады. Егер нәресте есту арқылы сөйлеудің кейбір дыбыстарын ажыратпаса, ол оларды ауызша сөйлеуде де алмастырады, ал болашақта ол жазуда қателеседі. Балаңыздың сөйлеуіндегі кез-келген бұзылуларды анықтағаннан кейін, мүмкіндігінше тезірек логопедке хабарласыңыз. Сіздің толқуларыңыз туралы айтуға болады. Маман баланы тексеріп, сізге қажетті ұсыныстар береді, мүмкін логопедиялық сабақтарға қатысу қажет болуы мүмкін.